Hänga ut

Jag skrev en för mej lite rolig och ironisk statusuppdatering på min facebook sida. Fy va folk kommenterade typ 36 kommentarer!  Sades att jag Hänger ut folk.
 Asså hänga ut folk grö dom i tidningar med jobbig fakta eller ljug. Eller med listor, som över sexbrottslingar, eller hänga ut män som gjort fula saker, mördare eller brottslingar.

Nä men gnäll över något som verkligen kan förändra världen! Som mimmi skriver konstig kommentar på facebook som i själva verket tolkades fel! Tolka rätt så slipper ni slösa tid på att skriva på min logg. Har ni inte gjort det förr så behöver ni inte göra detnu heller!

/M

Kommentarer
Postat av: Dennis

Det var faktiskt roligt att läsa Anitas kommentarer. Som hon tände till. FÖrresten har inte de separerat`?

2009-08-20 @ 20:33:30
Postat av: fidde

förlåt ig mimmi om jag hoppade in i samtalet trodde inte du tog det så hårt

2009-08-20 @ 20:44:26
Postat av: mimmi

jag vet inte när det gäller dom två...

2009-08-20 @ 20:47:29
Postat av: Anonym

Hej Mimmi!

Jag vet defenitivt inte vilka ni talar om på jobb eller annat.

Det jag reagerade över var att du skrev på så trasig Svenska......"fittiga....", låter inte så käckt sagt av en Mamma till en liten kille. Språket hör (tyvärr) hemma hos ungar i yngre tonåren..

För övrigt verkar du vara en go` tjej som du själv sade; skriver först och tänker sedan.....

Så.

Fortsätt vara dig själv....men låt inte pennan springa i väg......!! ;)

Elisabeth

2009-08-20 @ 22:01:26
Postat av: Mimmi

Fittiga kan vara omoget i vissa öron. Men jag har aldrig velat "passa in i mallen" om man säger så å kommer nog inte riktigt att göra det heller. Jag tänker va mej själv å ibland kommer pennan springa i väg för det e sån jag e ... kan ju inte ändra på "en skriva först å tänka sen" människa. Eller varför måste man ändra sej för att alla andra vill det? Så länge man inte e ute efter att såra någon vilket jag inte är. Hade ni känt mej så hade ni läst min status "men min röst i huvudet" Å då kan jag lova att det inte hade vart så farligt. Jag tror att det jag ville ha ut av ststusen var att: "Oj ni stora karlar som e så bra på att köra kunde visst inte köra Borås som jag (kvinna). Lite "kvinnor e bra!" grej liksom, för det tycker jag å vi kan mer än vad vi tror. Men det e inte lätt alla gånger :). Nu går ögonen i kors å i Morgon ska jag köra Halmstad, min vanliga runda. Tillbaka till den grå vardagen å statusuppdateringarna som "passar mallen" .

JO en sak till.... huvudsaken är att jag inte använder fula ord vid mitt barn. Bara för att jag säger fittig så är jag inte en dålig mamma. Finns dom som e perfekta men döljer på mörka hemligheter som aga mm.

Kram å godnatt

2009-08-20 @ 22:17:51
Postat av: Ida

Du är min allra bästa favorit morsa. Linus får allt han behöver och mycket mer. Jag vet mammor som inte ens säger skit eller fan, och som ändå är väldigt dåliga förebilder för sina bortskämda ungar. Det är ju självklart att du inte säger fula saker inför din son, men andra vuxna människor får tåla lite kan man tycka.

Jag gillar att du säger ifrån när du tycker att något är fel, även om inte alla kan ta det på rätt sätt och även om du säger det på ett sätt som inte passar alla. Man behöver inte kolla på din sida om man inte gillar det du säger. Det är inte så att du brukar skriva en massa skit om alla i din närhet.



(50% av de två personerna du "hängde ut" brydde sig inte ens. Bara det säger ju en hel del om hur mycket vissa överdriver små saker. Dagens I-landsproblem.)

2009-08-21 @ 09:24:04
Postat av: moster Lotta

Har ingen aning om vad det handlar om, vill bara säga att du Mimmi är en helt underbar mamma med massor med bus o kreativitet tillsammans med Linus o förresten så är du en underbar syster dotter också kraamizzar!!!

2009-08-23 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0