SWEDEN

Pratade med Ida i luren för en stund sedan. Vi pratade om hur folk kan störa sej onödigt mycket å hur vi svenskar inte tål, när någon tycker en själv e bra. Det e ju sant. Har vi svenska så lite att göra? Kolla i Italien å dom länderna där nere då e man ute i solen å äter middag med vin med hela sin familj på typ 30 pers. Alla skrattar å e glada (vinet).  I danmark skiter man i samma och tar sej en öl eller 5 + pölse på det. I Norge tänker norrmännen mest på hur dom ska fira 17 maj nästa år. I Finland bastar dom. I USA gör dom papmaché eller hur fan det nu stavas, med sina barn. Gärna vulkaner. I ryssland sopar dom sitt bo eller sitter vid en cementmur å jämrar sej. England, ja då e det fotboll för hela slanten!
 Vad gör vi svenskar? Jo. kan gilla fotboll, men e inte alla gånger så bra på det. Vi dricker öl som danskarna, men det blir oftast för många. Vi tänker oxå att: Nästa år får vi fira nationaldagen ordentligt! "Jag älskar mitt sverige, jag ääälskar mitt land. Du gamla....." när nationaldagen kommer så tänker vi samma igen å igen å igen. Vi äter kvällsmat me våra barn å skickar dom sen i säng. Installerar bastu som används 1-2 ggr/år i 15 min. Städar gör vi som fan! Å e det stökigt hos någon, ja då ska alla veta det! Hela livet hänger ju på det. I bland kan vi få föt oss att äta middag i solen som dom i sydeuropa, bara det att vi grillar BARA! Å dricker, dricker, trillar, slår, å skiljer oss.
Vad gör vi? Å vad har detta med vad jag å Ida pratade om? 

(nu kanske ni inte tycker att vi e sånna å att jag ska flytta till ett annat land. Men det var bara kul att tänka på ett annat sätt.)
 Från å me nu ska jag vara mer nationell (heter det så)


/M 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vad du hänger ut Sverige!!! Har du inte lärt dig nånting eller..?? (hihi)

2009-08-22 @ 14:03:25
Postat av: Anonym

Det var snurrigt jag hängde nog inte med hela vägen!!!!

2009-08-23 @ 21:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0