16.51 Torsdag

Japp då var det dags igen för att jobba. Hade praktikanten Fredrik med mej i dag, vi hade kul som attan!
 Sen hade jag lite snöbollskrig mot Daniel på Decon Stailess. Jag började när han var som mest svag! Alltså när han hade fastnat med trucken och han kunde inte gömma sej. Dessvärre så förlorade jag! När vi sa "hej då"  å jag skulle hoppa in i hytten så sulade han en boll på mej!  Men jag säger bara en sak! KRIGET ÄR INTE ÖVER!

Praktikanten tar ner liften på Biltema!

 
Jag var lite glad i dag när jag såg att jag skulle till Biltema-lager För där jobbar Malin! Synd bara att jag skulle till fel lager då det finns två stycken! Jag snackade me en prick där som heter Erik... det stor det på ryggen på Silvertejp. Ganska fiffiga namnskyltar tycker jag. En gång hade jag en namnskylt på ryggen där det stog " Äter Bajs"
- Tack för namnskylten sa jag , men jag heter Maria.
Tillbaka historien, Den där Erik sa att Malin jobbar i det andra lagret så det fick jag ju bekräftat...  Nu har jag precis sms:at Malin å det visar sej att hon FAKTIST var i samma bygnad som jag! Asså ibland önskar jag att sånna som Erik blev uppäten av spindlar! Inget ont om lille Erik, han kanske bara var bakfull, var förkyld eller ska föda barn. Vad vet jag? Ja, vad vet jag igentigen?

Oj...

Vi körde en runda till Hishult oxå... Hishult? Om man kommer från Hishult och är i storstaden erkänner man då att man kommer från hishult eller nämner man en anna ort som e lite större å trevligare? Där bor bara bönder! Och hela vägen mellan Laholm och Hishult ser man bara en massa fallfärdiga hus! När man kommer till byn så e det helt folktomt. Är dne en sektby likt Knutby eller Inavel? En sak e säkert att om jag får motorstopp i Hishultskogarna så låser jag dörrarna och blundar. Jag råder er alla att göra det!


/M
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag ska ta ett allvarligt snack med den där Erik...

2009-02-05 @ 19:23:14
Postat av: Mimmi

Mmmmm.... den där Erik!

2009-02-05 @ 19:50:40
Postat av: Anonym

Hej!

Du behöver träna upp din svenska, du är välkommen till oss i Hishult för att göra det. Vi kan lära dig stava korrekt så att du undviker att låta så intelligensbefriad. Exempelvis så stavas inavelsfolk sammansatt, ej uppdelat. När det är uppdelat så blir det vad man inom svenska språket kallar särskrivning. Undvik även stora bokstäver mitt i meningar, såvida de inte är namn (typ Hishult-och då SKA det vara stor bokstav). Lycka till gumman!

Vänlig hälsning,

stolta hishultsbor

2012-04-24 @ 20:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0