Bricka 076

I dag har jag vart på Retlog där Malin jobbar. Som vanligt fick jag en bricka att sätta på jackan. När jag skulle lämna tillbaka den så var den borta jag brydde mej inte eftersom jag tycker det e löjligt me brickor. Det har man inte ens på Ringhals, där får man lämna sitt leg! Det e tufft!
 När jag kom hem å fixade på flaket så fick jag syn på något.... något som såg sorgset å vilset ut.  Där låg han, min nu bästa vän, kollega och nagelrensare.

THIS IS THE STORY OF BRICKA 076

Vi kom hem, åt en macka med LInus. 076 ville inte ha och jag antog att han mumsat i sej ett å annan på flaket snö, sand och träflisor.


Här blev han lite blyg å vill inte visa sina siffror ungefär som när vi tittar
bort för att inte bli fotade.

Jag visade han duschen i fall han ville ta sej en...dusch. Det ville han inte.


Han ville inte bada i handfatet för det var "äckligt" som han sa.
Det kan jag hålla med om . Vem vill bada i Pers skägghår?


Väl nera på nedervåningen igen så ropade någon. Det var Stenen
som satt å drack en öl och bjöd in 076. Chille var med å kämpade på med
sin vinare.



Efter ett tag kom fisk såsen på besök, han var nykter även fast han hade skjuts
hem.

Tesilen rökte inne "Allt för att skapa bråk och hamna i trubbel" sa stenen



Efter många diskutioner å dispyter så tyckte fisk såsen att det var dags att röra på sej särskilt när stenen ringt snuten efter att tesilen prylat chille.


Snuten kom efter 20 minuter å tesilen var enormt spydig.
"Det är bäst att du tillbringar en natt i fyllecellen" sa snuten.
Nappen körde alla till sängs.



Godnatt! I morgon ska vi hitta på nya äventyr!

Kommentarer
Postat av: Malin

076 verkar haft en bra dag i frihet. Men jag har en aning om att han snart längtar hem till lagret å mamma Malin.

2009-02-20 @ 20:49:59
Postat av: Mimmi

JA han drömde som attan i natt. Talade i sömne , skrek "091! 091!" och "Malin! MAlin!" Har 091 vart dum eller?

2009-02-21 @ 09:02:07
Postat av: Mamma

Mimmi! du är inte klok! Vad tror du Per säger när du visar hans personliga egendom " skägghåret" utan att fråga honom först. Tur att jag inte är hos er när han upptäckr detta.

Och du har inte tänkt på hur Linus känner det när du snor hans leksaksbilar för att utöva din lekar, utan att fråga om lov. Stackars Linus! Han får nog ta ett enskilt samtal med mormor.

2009-02-21 @ 09:19:44
Postat av: Angelica

Ja det är hydrogubben som vart i farten igen. =P Börjar bli lite tjatigt nu. Han ger ju sig aldrig!

2009-02-21 @ 10:11:47
Postat av: fiddd

2009-02-22 @ 19:20:40
Postat av: Anonym

vilken trevlig historia om 076!

2009-02-22 @ 19:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0