Degen

Degen hatar min blogg! Han vill knappt ge den en chans! SÅ jag skriver en dikt till han

En Dikt

Baby dont hurt me dont hurt me no more
Ditt hår e likt ullen på ett får.
Jag kan räkna så långt som jag har tår!
På vintern du fryser om dina lår.
Jag har på handen ett sår!
Jag har bränt mej men slapp ringa en brandkår!
Hoppas du aldrig behöver bäras ut på bår,
efter att ha retat upp en hel studentkår.
Detta är allr du får!

Denna dikten skrivit handlar om kärlek, lidande å saknad. Om liv som förändras, svält och världskrig. Om mobbade barn å dess alkis mammor om fäder som "jobbar över". Om lycka och evig kärlek, hur två fina människor möts. Om hur rådjur skutter fritt i vårsolen. Om andra sidan, i hjärtat, under täcket och jämte muren.


Degen med mjölkannorna!

Kommentarer
Postat av: fiddeli

Man säger inte han man säger "jag skriver en dikt till honom"

2009-02-06 @ 20:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0