Nu är jag här!

Låg i sängen och kunde inte sova. Alla andra sover dvs Per och Linus. Hela tiden tänker jag på hur jag ska inreda detta förbaskade hus! Har tänkt på det varje natt sen vi flyttade hit.
 Nu har vi kommit på att vi ska fixa i ordning ett nytt sovrum för vi vill ha biljardrum i det nuvarande sovrummet. Lila eller mörklila väggar blir det och en fluffig heltäckningsmatta. Kan bli fint och det kan oxå inte bli av för jag ändrar mej 1000 ggr på vägen.
 När jag låg där i mörkret å tänkte så kom jag på att jag hatar min hemsida, den e så klumpig liksom. Å så tänkte jag på kusin Nathalies blogg, den ser enkel å trevlig ut. Så nu sitter jag här tjugo innan midnatt å skriver mitt första blogg inlägg.                      
Tapet från Boråstapet


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jaha, så du nöjde dig inte med att "byta hus". Du var tvungen att flytta på nätet också.

Det ser fint ut, lite nättare.

Hoppas vi ses snart!

2009-02-04 @ 07:03:03
Postat av: Mamma

Jag lyckades hitta ut på din blogg. JAG ÄR BÄST!!!

Hoppas min lille Limpan mår bättre idag. försökte ringa dig igår för att kolla hur han mådde, men du svarade inte. Ge han en stor kram från mormor.

Ja! nu blev det inte så mycket kommentar på inlägget, men här kommer det. Skynda långsamt ni skall väl bo där ett x antal år. Tänk och vänd och vrid på allt, så du inte bara får ett infall och när det är klart så ångrar du dig. Ett spontant infall kan kosta både tid och pengar om det blir fel eller något som man alls inte hade tänkt sig. Ett gott råd från en gammal räv. Vi har tänkt över våran renovering i 7 år. Och nu blev det som vi ville ha det.// kram mamma

2009-02-04 @ 09:33:42
Postat av: Mimmi

Det e ingen idé att jag tar det lugnt eftersom jag måste ha förändring hela tiden. Vi kanske inte kommer ta den dyraste tapeten eftersom jag säkert vill byta färg ofta om jag känner mej själv rätt. det går nog inte att ändra på... Vi vill i alla fall inte ha kök där uppe så det får bli sovrum, så mycket har vi vändigt å vridigt i alla fall. :)

2009-02-04 @ 10:49:34
Postat av: Mamma

Ja! men riv då köket först så ni får bort alla skåp, spis m.m. så ni har rummet i helhet. Sen kommer du utan problem att se hur du vill ha det.

Det var så vi gjorde med huset. vi visste hur vi ville ha det. Men polaken (kan ej skriva hans namn då det är svårt att stava på polska. vidare! Jo! han sa det är alltid lättare att se när man har rivigt ner det man inte skall ha, och det håller jag med om. Vi hade en vision om hur det skulle se ut, men den visionen förstäktes när vi rivigt allt. Ja! vissa förändringar blev det efter rivningen då vi såg vad vi hade för möjligheter. Och resultatet blev ju bra. eller hur?

2009-02-04 @ 13:07:51
Postat av: Mimmi

Ja det blev bra... ert hus.

Men jag har redan "rivit" köket på papper! Jag har ju fördelen att måla rum rätt bra, sen e det bara till att måla, måla å måla... men nu vet jag ju hur jag vill ha det.

2009-02-04 @ 15:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0