Då var det dags igen!

Jaha... Linus är sjuk som vanligt. Nästa varje vecka är han sjuk. Denna gången är det maginfluensa. När jag hämtade han på dagis i går så sa dom att han inte ville äta mellanmål, tänkte inte så mycket på det för i bland vill han inte äta bara. När vi kom hem gjorde vi pasta och pastasås. Linus petade lite i maten och drack lite blåbärsdryck. När jag insåg att han inte ville ha mer mat så torkade jag av han. DÅ KOM DET! Ungen spydde rätt ut över hela sej själv, golvet och mina fötter!  Linus Skrek i chock å jag virrade runt panikslagen. Vi ringde pappa fort som attan så han kan meddela Tony att jag stannar hemma nästa dag (idag). När pappa kom hem så drack linus en Festis som oxå kom upp igen I SOFFAN! Vi flög upp! Å Linus skrek! Efter det så ville Linus sova och då la vi han i sängen. Efter en stund började han hosta och så var det dags igen! Han spyr ner hela sängen! Det var bara till att bädda rent, byta på Linus och andas ut.
 Jag sov inne hos Linus i natt. Han försökte spy 3 gånger under natten men magen var tom. Vi gick upp vid 7 och skulle äta lite frukost eller Linus fick frukt i bitar och yoghurt med lite socker på så han piggnar till. Det var till ingen nytta för allt kom upp 3 minuter senare. Efter det skulle LInus tvunget trycka i sej 2 klementin klyftor, med kroppen på helspänn och ögonen stora som fotbollar satt jag och väntade på att det skulle komma upp. Men icke! Dom stannade kvar i magen! 
 Trots att han är trött å slö så ville han åka ett åk på sin rutchkana (stavas?) Han gjorde det å ropade
 -"Titta,Titta"
Vi är nämnligen tvungna att titta på han vart enda gång han ska åka och det kan ju vara upp till 100 ggr om dagen.
Han åkte ner och la sej på golvet nedanför och somnade.
 Jag har precis burit upp han i sängen, han får sova en stund...


Igår 5 minuter innan han spydde... pigg å glad!


Vi härmades


Buse!


När vi ska sova och jag sover över på hans rum...


Efter frukosten kommit ner och upp igen.


TITTA TITTA!


Några minuter efter åket så somnade Linus.

Det kommer mera! / M

Kommentarer
Postat av: Mormor

Stackars mormors kille. Det är inte lätt att ha magsjukan, helst när man inte kan tala om när det är dax att kräkas utan det bara kommer. Sitta där och kräkas och alla bara flyger upp helt hysteriska, man undrar ju vad man gjort för fel.

Vi får hoppas att du är piggare när du vaknar och kan äta lite mat, det behöver kroppen. Kram från mormor

2009-03-05 @ 10:22:25
Postat av: Mimmi

Han har vaknat nu och fått en macka med smör å den är kvar! När barn är i den ålders så tror dom att världen kretsar runt dom. Det är därför dom tror att det är deras fel om mamma å pappa skiljs... eller om det börjar brinna så gömmer dom sej för dom tror att det är dom som har gjort så det brinner även om dom låg å sov, å så brinner dom inne. Linus är helt förtvivlad när han spyr han tror det e hans fel... det är det ju men inte på det negativa sättet. Nu ska vi klippa naglarna på han....

2009-03-05 @ 10:43:07
URL: http://silvermiia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppas han får behålla mackan. Jag tror inte bara det är p.g.a. att dom tror att det är deras fel när dom spyr, det är nog ett fruktansvärt obehag och det gör att dom blir rädda. Det är konstigt att inte allt spyande när dom var spädbarn sitter kvar långt innet i minnet. Då bara spydde dom rätt ut utan att bli ett dugg rädda fast man rykte bort dom för att snabbt rädda sina kläder.

Skit samma! du får ge lille Limpan en stor kram från mormor.

2009-03-05 @ 11:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0