Rast å Hundvakt

Hej alla som läser, eller e det bara tre stycken? Ida, Mamma & Fidde? För det e bara dom som kommenterar.
Jag har kört min egna fina bil i dag, allt gick så lätt. Inga kanter att dra pallarna över å ingen seg koppling. Lugnt å skönt, slappa va döv när jag kom hem.
 Jag hade rast på OKQ8 tog lite bilder så ni kan se vad jag gör på en rast.


Jag rotade fram lite pengar.


Gick in på macken å kissade, så här såg det ut.


Köpte en sallad som jag å 76:an delade på :)


Sen målade jag naglarna lite.


När nagellacket skulle torka så tittade jag ut. Johan ringde oxå å sa att
Malin har 4-5 minuter mellan värkarna.


Sen tittade jga om det stod en lastbil å tankade, brukar alltid göra det. I bland
vinkar chaufförerna när dom kör förbi. Har alltid undrar om det e för att dom e
kåte eller om dom tycker att det e kukl att en tjej kör. Jag vinkar i alla fall tillbaka.


Men! Va hände nu? En Volvo postade ett mystiskt brev!

Vi har även vart å utvecklingssamtal i dag. Linus är en snäll pojk som oftast hanterar en konflikt genom att inte ge med sej, tjura, vara envis och säga NEJ!
 Han tycker om att dansa & att lyssna när alla sjunger. Gympa har dom i bland och då går dom balansgång och ålar under en matta, det e skoj tycker Linus. 
 När dom promenerar så går Linus jätte långt själv.
En bra styrka som Linus har är att han vet vad han vill, det gillar fröknarna.
 Linus kan visa empati om någon slår sej.
Han kan även nypas då ingen lyssnar eller om han vill göra sej förstådd.
 Linus har även ritat ett självproträtt på sej själv. Fröken ställde en spegel framför Linus så fick hanrita av sej själv. Det var inte ett dugg likt han, kan jag ju säga! Tur det annars hade han vart ett underbarn.

Efter samtalet åkte vi till Malin och johan för att hämta lille Lovis, Malin & Johan hade redan åkt till förlossningen.
 Lovis blev super gla av att se oss. Hon sprang i cirklar å hoppade!
Hemma hos oss fick hon undersöka trädgården.


"Sicken STOR spolmask! Dom har här." tänkte Lovis.


Solar lite...


Läste bok för både Linus & Lovis. Linus accepterade det inte först, men Lovis
gav sej inte i första taget. Hon vill verkligen vara med å titta på bilderna!
Tillslut låg dom under en varsin arm på mej å glodde i boken.

Linus sover & Lovis vilar på soffan. Det är en stor dag för henne i morgon för hon ska jobba med Per. Dom ska köra mil efter mil. Undra om dom kommer sjunga sånger tillsammans???

/M

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaha! Måla naglarna under arbetstid. Då måste jag fixa mer till dig att göra.

Du är som en liten spion som sitter och kollar vad folk håller på med. Silvergärde Agent 007 =)

Sov Lovis lugnt i natt eller var hon orolig nu när Malin och Johan inte var där?

Tycker Linus är taskig mot Lovis, klart hon också vill vara med och läsa godnatt saga innan hon somnar.

Nej! nu skall jag skriva in fraktsedlar bläää! Piss tråkigt! Sen skall jag gå igenom er tidkort, också piss tråkigt.

Ha det kram// mamma

2009-05-07 @ 09:20:48
Postat av: Dennis

Verkar ju finnas många bra tidsfördriv i en lastbil. Undra om ens pappa stannar och rastar. Du får ge honom några förslag han kan göra, för han kommer nog inte på några egna:P

2009-05-07 @ 09:56:52
Postat av: Mimmi

Svar till mor: Men jag får la göra vad jag vill på min rast? Då valde jag attt måla naglarna. Om du ger mej mer att göra så måste jag i vilket fall som helst ha rast. Det tänkte du inte på va! :) I dag sov jag på min rast...

2009-05-07 @ 15:59:06
Postat av: Angelica

Jag har inte ens tid att måla mina naglar på mina raster....! :P Haha!

2009-05-07 @ 17:51:16
URL: http://geliica.blogg.se/
Postat av: fidde

Mimmi du e alltid dig likt och sitter och spionerar vad andra folk gör det e din personlighet precis!

2009-05-07 @ 18:10:07
Postat av: moster Lotta

snyggt nagellack!!! var det alla pengar du hade, stackars Mimmi, du får komma hem till moster o äta dig mätt eller snarare Per. Hur känns det att passa hund??? det är klart Linus bli lite sotis heeela soffan är ju hans...........

2009-05-07 @ 20:04:26
Postat av: moster Lotta

snyggt nagellack!!!!! stackars mimmi har du inga pengar till mat, du får komma hem till moster o äta eller snarare Per......... har inte varit inne på din sida på länge men nu är jag här alltid lika spännande!!!!!!!!!!!

2009-05-07 @ 20:11:11
Postat av: Mimmi

Å va kul med lite ´kommentarer! Snart kommer bilder å Info om Malin & JOhans bebis. Ska bara låta dom komme hem från BB.

2009-05-07 @ 20:37:26
URL: http://silvermiia.blogg.se/
Postat av: Malin

076 har verkligen hittat en vän för livet i dej...

2009-05-07 @ 20:40:43
Postat av: ida

Inte konstigt att du underhåller dig själv på din rast. Det ser ju ut som om du rastar i Ukraina eller nåt annat land i öst. Då hade jag oxå behövt knallrosa nagellack. Över hela händerna... Fast toan såg ju finare ut än mitt skabbiga dass. Det luktar 40-tal.

2009-05-10 @ 10:36:07
Postat av: Ann-Sofie

Tänkte bara skriva att jag läöser din blogg också:) Jätte kul att läsa och se va ni har för er nu för tiden. Saknar er i Kinnared!

2009-05-11 @ 17:03:11
Postat av: Ann-Sofie

Tänkte bara skriva att jag läöser din blogg också:) Jätte kul att läsa och se va ni har för er nu för tiden. Saknar er i Kinnared!

2009-05-11 @ 17:03:33
Postat av: Mimmi

Ok kul att folk läser bloggen! Det e riktigt poppis.

2009-05-12 @ 18:34:45
URL: http://silvermiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0