Onsdag

Jaha, vad har hänt i dag. Tyckte det var kallt ute ett tag och stannade mest inne. Lekte med mitt barn tills han somnade på soffan. Då passade jag på att måla lite på en vägg. Den får skylla sig själv, helt vit och den ropade efter både me och lite färg.
Blev en blomma.


Blev ganska snygg tycker jag.

Linus vaknade och vi drog till affären för att köpa fika. Sen vidare till Brännögård för att bada. Linus ville int bada för det var små små små grodor i vattnet. Yngel som precis hade kläckts. Vi åt vår fika och Linus plockade blommor till mej.
 2 gånger under vår utflykt sa Linus att "mamma hill till den toa hoolen" Det betyder "mamma! Vill till den stora poolen. han menar alltså mellan bassängenpå Furran. Inte nog med det, efter vi läst en bok i sänen nu vid läggdags så frågade jag vad han ville göra i morgon. Då vill ungen till den stora poolen! Han har alltså börjat "tjata" så som man gjorde (gör ännu) när man var liten.
 Kan inte förså att han tyckte den var så kul, för det verkade inte så på han när vi plaskade runt i vattnet. Han blinkade, skrattade och klagade. Tror det var känslan av att vara lätt som var skoj. Tror han blir som mej när jag var yngre, typ människa på vintern och fisk på sommaren, då var det 98% under vattnet som gällde. Gud så många gånger jag fantiserade om att bli instängd på ett badhus!
 Drömmen gick delvis i uppfyllelse då jag gick badverksamhetkursen på gymnasiet å blev sim och badvakt. I bland hade vi hela badet för oss själva. Bättre var det när vi praktiserade och så småningom jobbade där! För då började man tidigt och fick skura kanterna och man var tvungen att befinna sej i vattnet för att göra detta.... det blev några dyk och simtag med. Tänk så bra jag var!
Nu är jag smidig som en valross! 
 
Kollar på en film nu "Not another teen movie" JÄTTE KUL FILM! Men Dum & ännu dummare är bättre!

/M

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är ju superduperbra på o måla/rita. Stina höll alltid på med en penna i näven under hela skoltiden. Det kladdades små troll överallt. Eftersom jag inte kan rita så tiggde jag till mig några bilder av Stina. Kanske man kan tigga till sig en liten väggmålning av dig... tapeter från typ 50-talet i vårat finrum o 3 hål i vävtaket så tror jag att du hade varit ett välkommet inslag med målningar i tak o på vägg ;-)

2010-07-08 @ 08:00:16
URL: http://villafarmen.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0