Billiga veckan

I Ica affärerna finns det en liten gratistidning  där det finns fyra menyer för fyra veckor. Jag valden en av dom menyerna för att prova. För det första så kostade en vecko meny 500.- och det är ju inte så farligt tycker jag.

Dagens rätt blev:

Cevapcici med paprikarelish

Det är Järpar som man gör i ugnen och i dom finns det gullök, vitlök och sambal oelek.
Paprikarelishen består av gul paprika och skivade tomater som man lägger i en "marinad" Av vitvinsvinäger och olivolja. 
 
Till detta serverar jag Fullkorns Bulgur och matyoghurt.



Så här i efterhand så tycker jag att det fattades något såsigt. Kanske skulle gjort någon vitlöksås. Som tur var så hade jag färdigköpt i kylskåpet.

/M

Kommentarer
Postat av: Ida

Det ser ut som du har bajsat på en tallrik och sedan delat den väldans snyggt och försiktigt. Bulgur och bajs.. Mmm gott!

2011-09-02 @ 22:06:38
Postat av: Mimmi

Tack! Min bästa vän!

2011-09-03 @ 19:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0